lördag, februari 23, 2008

My minds eye

Lyssnar på Sirenia och dricker vin. Har lyssnat på speciellt en låt som vid en första lyssning lät som lite fint sådär och något jag kanske skulle kunna applicera på mina egna tankebanor just nu. Men för att vara smart gick jag in och läste texten och tur var väl det för den var ju rentav lite taskig låten.

"If you were here
I'd whisper sweet nothings in your ear
And appeal to all your fears
If you were mine, if you were only mine
I'd bring you so much further down
And twist your mind until the end of time

You will never realize
What darkness lies inside my mind

If you are down
I will come to chain you to the ground
And penetrate your mind
If you are lost, if only you are lost
I'll be there to break you trust
And ravage all your lust for life, my love"


... och så förlorade låten lite av sin halvromantiska charm. Och jag kommer inte applicera den i mina särskilda tankebanor längre. Fast låten är fortfarande bra.

På tal om romantik. Jag är inte den som direkt står och slåss för romantikens fortlevnad, i alla fall inte i den klyschiga formen. Kreativ, spontan romantik är mysig dock. Alla hjärtans dag exempelvis är en dag jag är ytterst tveksam till. Men i år fick jag den bästa present jag någonsin fått. Inga blommor, ingen billig choklad, ingen töntig nalle. Nej- jag fick en bra bok. Det gillar vi va.

Inga kommentarer: