måndag, februari 25, 2008

Vardag i sin allra ädlaste form

Tvättmaskinen har världens längsta minutrar. Hur kan det komma sig att när det står 53 minuter på fanskapet och tvätten tar tio minuter till? Irriterande? Ja något. Jag går ner för tidigt trots ambitiös tidsinställning på mobilen som räknar ner. Där nere i en kall fuktig tvättstuga får jag titta när min ganska så osorterade tvätt snurrar runt. Jag hör inte till den sorten som sorterar tvätt nitiskt utan antar att de få saker jag har med färg, alltså inte svart inte färgar av sig och om så vore är det ändå bara svart resten och på svart syns inte avfärgningen. Jag kör lite rysk roulette med min garderob. Alla söker vi spänning i vardagen. Men självklart kör jag aldrig så här med vittvätt. För övrigt är alltid vittvättmängden försvinnande liten. Idag skippar jag en vittvätt till och med. Det finns ingen hejd på tokigheterna.

På tal om nedräkning på mobilen vet jag helt klart roligare saker att räkna ner till. Dock inte riktigt ännu för det blir bara smärtsamt och plågsamt.

Snart blodpudding, bacon och mina favoritbögar på tv. Do not disturb. (vissa har undantag från detta...)

Inga kommentarer: