måndag, februari 25, 2008

Ljust,träning,bastu, Takida.

Började morgonen som sagt med träning. När klockan ringde halv sju var jag pepp och gick upp med en gång- utan snooze. Sug på den. En stor hjälp var att det var ljust. Tänk, halv sju var det ljust- våren är i antågande. Jag gjorde mig raskt iordning och for iväg. När jag tog på mig skorna dock hände något lustigt. Takidas Curly Sue spelades på radion. Ett visst mått av blödighet infann sig när jag hörde texten och var mina tankar hamnade håller jag för mig själv och ler lite hemlighetsfullt.


"Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone" ... nynnar för fullt fast det tar mig emot att det är Takida.

För övrigt går jag nu i allvarliga tankar på att sumpa det där med bilägande. Skulle vara oerhört trevligt att ha de där cirka tvåtusen pengarna till något annat. Har funderat av och till under hösten då bilen nu kostat ganska mycket och den upphetsande tanken att den kommer kosta mer. Att ha bil är rakt igenom en förlustaffär och finns det andra sätt att ta sig fram känns det egentligen ganska onödigt. Är lyxigt, skönt och ger frihet men är det värt det? Det tåls att fungera på. Ensamhushåll med bil är en lyx det kommer man inte undan.

1 kommentar:

Monica sa...

Jösses vad jag blir imponerad! Både av icke-snoozen och morgonträning. Juste, gumman!
Puss, mamma