torsdag, februari 07, 2008

Morgonens minne

Hoppade i mysbrallorna. Ja, jag är sjuk idag med. Vad vet jag inte. Har feber känns det som, är väldigt yrslig och har lite ont i halsen. Dock är yrseln värst. Känns som jag sitter i en karusell som går alltför snabbt. Hur som. Mina svarta mysbrallor framkallade ett minne. Jag blev imponerad över att de fortfarande höll. Är väldigt flitigt använda. Då kom tanken att just ja, jag köpte dem i Köpenhamn för ca fyra år sedan då jag var på spelföretaget Ubisoft på anställningsintervju. Den anställningsintervjun boostade mitt karriärssjälvförtroende väldigt mycket. Var min första riktiga anställningsintervju, hölls på engelska, jag behövde inte betala resan Eskilstuna-Köpenhamn t/r själv och jag vara bara 19 år. Skulle fylla 20. Att jag sedan inte fick jobbet är ju självklart, jag hade inte någon jättegedigen erfarenhet. Dock hörde jag till en grupp på fyra personer som var aktuella för tjänsten av alla sökande. Det är ett väldigt trevligt minne. Man behöver känna sig duktig. Idag är jag också glad över att jag inte hamnade i Köpenhamn, fast Ubisoft hade varit grymt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också det är bra att du inte hamnade där ;)

Linda sa...

Det är en skön känsla att veta att man konkurrerat ut flera hundra sökande. Jag har varit med om det några gånger nu (fick inte jobben sen visserligen pga för lite erfarenhet) och nu smällde det till. Oerhört skönt!

Har du fått lite lägesyrsel kanske? Snurrar det när du rör huvudet?

Sannan sa...

ne, det är allmän yrsel som sitter i hela tiden. Obehagligt värre. :(

Det är superskönt när det släpper, vi kan vara stolta ;)