tisdag, februari 19, 2008

Next in line

Jag sover för mycket. Det är jag helt övertygad om. Vaknar varenda morgon så djävulskt opepp att kliva ur sängen. Ligger och dåsar i en timme efter att klockan ringt och ingen disciplin i världen skulle kunna få upp mig. Det hjälper ytterst lite att det är ljust när jag går upp.
Jag lyckades även tajma in veckans kallaste dag igen. Gick till jobbet, halkade som vanligt och valet av skor behöver jag väl knappast nämna. Jag tror jag ska söka ett vinterskorstipendium. Nu när det är slutrea lite här och var borde något butiksbiträde vara så bussig att skänka ett par skor. Om jag visar min utsatta situation med conversen?
Kallt är det.
Anledningen till att jag gick idag beror inte ett dugg på avsaknaden av parkeringspengar. Nej ikväll är det föräldramöte och efter det ska vi till Bishops och svepa en öl, jag och en kollega. Då jag föredrar bilkörning i nyktert tillstånd så fick bilen snällt stå hemma.

Tur att jag laddat ipod med både kraft och musik. Nightwish och Children of Bodom satt som en fläskläpp på vägen ner.

2 kommentarer:

Monica sa...

Du tror inte att dina ständiga förkylningar har något med skovalet att göra..?
Kommer snart och tar hand om dig.
Puss, mamma

Anonym sa...

det är en myt att kölden har med förkylningar att göra :) ... och så ofta har jag inte converse, har oftast liiite varmare skor iaf o så brukar jag ju oftast ta bilen :)

längtar tills imorrn, har hajpat dig här på jobbet :)

p o k