onsdag, februari 27, 2008

städatlagatmatlyssnatpåopethiobskyramängder

Ja vad stod det där då? För den som kräver skiljetecken och annat oväsentligt så står det; städat, lagat mat och lyssnat på Opeth i obskyra mängder.

Jag har alltså varit duktig att städa mitt eget hem. En fjäder i hatten för det tack. Jag har till och med dammat överallt- det mina vänner händer inte så ofta. Jag och städning är inte helt kontanta. Dammsugaren ger mig ångest. Fast nu när det är klart och jag kan ta det lugnt så måste jag erkänna att det är rätt skönt. Den där ångesten som infinner sig när man vet att man borde göra något äter nästan upp en inifrån. Att skjuta upp städning ger samma känsla när man på högskolan visste att man borde plugga men istället hittade på något bra mycket roligare. Fika exempelvis. Hände väldigt ofta när jag pluggade. Tur är har man begåvats med läshuvud så det krävdes inte några större kraftansträngningar (ja förutom Colin Ware och den förbannade "praktisk svensk grammtik"-kursen).
Oj där gick jag off topic igen som det så piffigt heter på forumspråk.
Tillbaka till städningen, men bara för en kort stund. Nu är det rent som fan här hemma och nu kan jag ha en inneboende här under helgen utan att skämmas det minsta nu när de aggressiva dammsorkarna är borta.

Det bör dock tilläggas att det där med laga mat är en sanning med modifikation. Jag tror inte det kan kallas att "laga mat" när man kokat ris och till det tinat en påse gryta som mamma gjorde i torsdags. (god är den vilket fall som helst.)

Kvällen kommer nu spenderas mestadels i horisontalläge på soffan med ett glas vin, choklad och Roomservice.

Snart är det fredag- tänk på det du.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, fredag, det längtar jag till ;)