onsdag, mars 05, 2008

Fyllt luckorna

Har nu tagit första steget mot uppdrag göra mig av med bilen. Jag har nu tagit ur alla skivor som låg där och min lilla skivsamling har nu fått luckorna fyllda. Jag har en skamligt liten skivsamling i proportion till mitt musikintresse. Vet du varför? Jo för att efter gymnasiet och en tung period så gjorde jag mig av med väldigt många skivor som jag inte ville lyssna på för de gav för många minnen. Nu förbannar jag mig själv och trots mitt motto att aldrig ångra saker så ångrar jag detta djupt och har så gjort i flera år.
Dock behöll jag guldkornen. Exempelvis min Paradise Lost-katalog som jag aldrig skulle få för mig att göra mig av med.
Jag har också insett att trots min lilla skivsamling har jag mycket då jag i mångt och mycket tillhör den skivlösa generationen. Många av min bekanta äger bra många färre skivor än jag. Jag är också en av få i min närhet som köper musikfiler. Ni vet sådana som kostar nio spänn styck.

För övrigt idag har jag gått och myst i mina egna tankar. Bland annat hur fan en festival kan bli så jävla handen i handsken för min del. Hur ska man hinna alla bra band? Bland annat har jag tänkt på sommaren, resterande framtid och även min otroligt peppiga nutid. Allt detta till tonerna av Nevermore. Japp du läste rätt.

Nu ska jag dock återgå till mitt skrivande. Satt på waynes och fick ett hyfsat utkast. Nu ska jag bara ändra dispositionen och meningsbyggnader som lämnar en del övrigt att önska. Som vanligt. Men jag skrev för hand. Sug på den.

Inga kommentarer: