onsdag, mars 12, 2008

These little brown packages with good sound


Jag önskar jag kunde förklara målande exakt hur grått och deprimerande det är ute. Allting dryper av väta och himlen hänger ner alltför lågt. Behöver jag säga att jag glömde paraplyet hemma?
Kubals luft ligger i inandningsnivån och tanken att Sundsvall må vara vackert men har jävligt taskig luft vid sådant här väder livar inte direkt upp. Man nästan känner hur de mindre hälsosamma partiklarna tar sig ner i lungorna och lever rövare med lungblåsorna. Halsontet har inte gått åt något håll men dagen har gått framåt vilket betyder att det snart är fredag. Jag har dessutom tröstat mig på västerländskt vis; shoppat. Det var en go rea på cdon och jag kommer alldeles strax få hem ett roligt paket. Detta lilla bruna paket gör att min skivsamling får sig ett ansiktslyft. I detta lilla bruna paket ligger:

Dark Tranquillity - Fiction
Opeth - Blackwater Park
Opeth - Deliverance
Opeth - Damnation
Sentenced - The Cold White Light
Nevermore - Dead Heart In A Dead World


Allt detta för en spottstyver. Jag tycker det är sällan de har en sådan här bra hårdrocksrea. Oftast brukar det vara femtioelva diverse Best of med två hits och resten crap. Aerosmith, Deep purple, Led Zeppelin och andra klassiker verkar vara de största offren för denna styggelse.
Fakturor från cdon är de enda jag betalar utan ångest. Filmer och skivor är lite roligare än bilförsäkringen. På tal om bil har jag utan problem varit bilfri i två dagar. Jag måste bara vänta tills det blir torrare så jag kan städa ur fanskapet. GDS-hallen erbjuder ingen dammsugare. Taskigt.

Sundsvall ser lite ut som omslaget till Blackwater Park för övrigt. Det är nästan så att denna Opethskiva framstår som färgglad.

Vem fan sa på tal om inget att cd-skivan är död?

... bra mycket roligare att lyssna på riktiga stereon, ligga på golvet med skivans texthäfte i handen.

2 kommentarer:

Hex sa...

Åh, tack för tipset! *handlar*

Tomas sa...

Nu kanske du förstår lite hur det var här i stan hela "vintern"...