onsdag, mars 19, 2008

Nära, alldeles för nära

Imorgon klockan 13.00 efter alla treors projektarbetsredovisningar börjar påsklovet. Ett påsklov där det känns som jag passat in allt minutiöst. Men det är värt det. Jag får träffa alla jag tycker om som bor för långt bort. Och för första gången sedan jag flyttade hit är jag faktiskt lite pepp på sunket i Eskilstuna. Ska försöka se allt i ett nytt ljus så jag kan köra en snabbguidning för Fredrik. Det känns bra.
Jag har farit runt som en skottspole ikväll, har packat allt men kanske ingenting. Känns alltid som jag glömt något trots idogt avcheckande på en ambitiös packlista gjord i "anteckningar". Jag har också lagt in alla räkningar och det verkar bli en okej månad. Inget överflöd men helt okej.
Anhalterna den närmaste veckan är Eskilstuna-Rostock-Uppsala. När jobbets rutiner ännu en gång startar kommer det nog på sitt vis vara skönt. Efter påskolvet är det tio veckor till sommarlovet. Det är helt galet kort kvar, jag behöver det. Jag behöver tid att reflektera och till nästa läsår göra upp en tydligare målbild för mig själv. Det är ett under att jag lever fortfarande så här långt in på läsåret. Ibland känns det som man gör tusen misstag, jag hoppas bara ingen får grava men för misstag får man göra.

Jaja tillbaka till nu, ikväll bjuds det på tjockpizza och saft, roomservice och tidig läggdags. Kommer jag kanske till och med ha lite resfeber inför imorgon?


Minnesanteckning: glöm ej diverse bra skivor till bilen och ladda podden med opeth bland annat.

Inga kommentarer: