tisdag, mars 04, 2008

Nya band till metaltown

Metaltown blir så jävla grymt- för min del i alla fall. Aldrig att en festival så väl sammanfallit med min smak. Nya band är:

CHRIS CORNELL (US) <- Blä. Spelar ingen roll att han sjöng i Soundgarden. Hans röst tål jag icke.

DANKO JONES (CAN) <- Yes. Mer drag får man leta efter och Danko Jones himself tackar man inte nej till.

CLUTCH (US) <- Ingen aning men hederlig rock typ?

DARK TRANQUILLITY (S) <- Fiction går varm hos mig. Nu fattas bara Children of Bodom så behöver jag inte ens mat i sommar.

DIE MANNEQUIN (CAN) <- Lät riktigt schysst. Bra röj. Schysst sångerska.

DEAD BY APRIL (S) <- Linkin park-sliskigt som jag inte kommer lyssna på.


Måste för övrigt säga att senaste In flames ger mig bra vibbar. Positivt överraskad typ.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Danko dyker upp på Hultsfred också. Fast där får han sällskap av Rage against the machine vilket väl måste vara årets bästa bokning alla kategorier =) Och Donnas då, Donnas är trevliga ;) Fast line-upen på West coast riot är fin den med, NOFX kan inte bli annat än bra =D

Hex sa...

Damn right! Trodde knappt det var möjligt att trycka in så många grymma band i en 2 dagar lång festival, men jag klagar då inte! Går hela dagarna och bara längtar o_O