måndag, mars 10, 2008

Supermåndag

Himlen var, är grå. Sängen var, är stor och kall. Jag var,är ensam och suktande. Måndagen kan knappast erbjuda mer misär. Hade det inte varit för mitt numera konstanta glädjedelirium så hade jag nog fortfarande legat i sängen och tittat stumt upp i taket. Eller i värsta fall halkat ner på golvet och skakat i fosterställning. Kontrasterna mellan dagens morgon och gårdagens blev alltför påtagliga.

Och! Det blev inte bättre av att jag upptäckte att den enda kvarvarande parkeringen i centrum med 15 kronor ger hel dag är borta. Istället har det nu blivit tio kronor per timme och max två timmar. Jag fick ställa mig på Nytorget och betala hela åttio pengar. Gissa vem som ska städa ur bil inuti idag? Snart får jag inte stå på besöksparkeringen hemma heller utan tillsammans med 20 andra köa till den helt klart underdimensionerade parkeingen för oss boende. En snabb matematisk uträkning blir då att jag får en egen p-ruta om sisådär 3 år. Och då lär jag nog inte bo kvar där...
Nej bilen åker väck. Måste få iväg den innan sommardäcken ska på men måste samtidigt ha den när jag åker till Tuna i påsk.

... en fågel viskade i mitt öra att CSI Las Vegas börjar ikväll. Dessutom är vi snart en dag närmare fredag.

Inga kommentarer: