måndag, mars 17, 2008

Vad är det där vita?

Igår vårstädade jag cykeln. Jag min naiva klanta tänkte cykla idag. Det var så fint väder igår. Imorse när jag vaknade i ett kallt rum helt ensam så tittade jag ut och såg något vitt där ute. Stapplade mig upp med ett morrande och såg att termometern stod på några minus. Suck. Ingen cykel idag för då slår jag ihjäl mig.
Med lite optimism i tanken så är det nu bara 2 1/2 kvar. Även om denna dag inte är helt slut så börjar jag närma mig påsklovet. Ett påsklov som består i ett evinnerligt farande. Eskilstuna- Tyska landet- Eskilstuna- Uppsala. Ja, sedan ska jag hem också till Sundsvall såklart. Fast även det med en klump i magen när jag sätter mig i bilen och åker från Uppsala. Men nu ska vi inte tänka på det jobbiga utan det mysiga.

Kom precis på att jag har tvättstuga ikväll. Roligt.

Dagens låt Heart collector, Nevermore, underbar animering till:

Inga kommentarer: