tisdag, mars 11, 2008

Överallt denna hockey

Det var grått och disigt idag. Det skyllde Sundsvallsborna på att Modo kommer till stan. Jag grymtar då förnärmat och kommer inte på något fyndigt att säga mer än att "det är tur att det är nåt hockelag här i stan i alla fall...". Då grymtar Timråiten. Man kan inte heja på Timrå. Roligt det där med Timrå förresten. Sundsvall har inget eget hockeylag i Elitserien och den för övrigt bespottade kranskommunen blir hyllad i hockey av dessa svallborna. Är inte det lite kappvänderi?

Jag tycker inte om Timrå. Punkt. Jag tycker inte om Färjestad eller HV heller. Och framförallt inte sthlmslagen. Hujja.
Hur som. Jag är inte den som pratar hockey, men omöjligt att undgå i dessa slutspelstider. Modo ligger i alla fall i skrivande stund fortfarande trea i tabellen och jag hoppas ju på en uppryckning.

Nu nog om hockey. Jag ska istället lägga mig i ett varmt bad och äta upp resterna av helgens chokladmousse. Inte illa, synd att jag inte har något vin och nej, jag tänker inte nalla av den fina Bowmoreflarran i hyllan.

Hepp hepp, chokladdekadens nästa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte om fbk, det var det värsta ;)

Tomas sa...

Men vafan. Inte nog med att du kör på Starobrno och Rawsons Retreat. Nu ska du in och köra samma whisky också! Skämmes =P

Anonym sa...

Och vad exakt är det för fel på HV, din avfälling?

/A