onsdag, april 30, 2008

Darrhand

Vaknade lite nervös. Jag tänkte på det stundande läkarbesöket där jag kommer bli beordrad att lägga mig i en stol som tyvärr är allt annat än bekväm. Både mentalt och fysiskt.
Besöket kom och passerade. Det var minst lika obehagligt som jag tänkt mig när jag fick beskedet om återbesök för några månader sedan. Visserligen är det en jättegod service som man ska utnyttja men det finns roligare saker än att man ligger sådär, någon baddar med ättika för att se cellerna och dessutom knipsar bort en bit av mig. Nej för fan. Jag är fortfarande darrhand och känner hur den där anspänningen på intet sätt släppt. Sa jag att jag är 300 kronor fattigare också?
I det stora hela är dem slantarna också väl investerade pengar.

För tillfället håller jag på med städning men är inte helt på alerten. Är lite yr så det blir väldigt noga i badrummet, mindre noga resten. Huvudsaken är badrummet. Sedan blir det att åka och köpa öl åt karln för imorgon, inget för mig då jag bestämt mig för att köra bil (vill inte bli fast på Alnön..) och efter senaste dagarnas pärs är alkohol inget sådär högt prioriterat. Jag ska också handla frulle och något gott för ikväll. Känns som min dag kommer svischa förbi och det är skönt.

Ge mig lite valium... mina nerver pallar inte konstiga läkarbesök.

Inga kommentarer: