tisdag, april 15, 2008

Nu är det klippt!


För att riktigt maxa läget har jag idag klippt mig. Egentligen ingen rolig historia då jag får mer skäll hos frisören än hos tandläkaren. På den obligatoriska frågan "När klippte du dig senast?" rodnar jag och mumlar tyst "hm, tror ett år sen". Frisören tittar då klentroget och fortsätter med frågan "Vilket hårvårdsprodukter använder du?" så blir stämningen än mer tryckt och jag snublar på tungan när jag ska bekänna att jag köper Barnängen. Säljsnacket börjar och jag bör inte använda sådana schampon då de innehåller för mycket parfym och är för odryga. Framförallt bör inte just jag använda det då min hårbotten är känslig och håret torrt och livlöst. Dagens (läs årets) klippning blev inte mycket bättre, speciellt inte då denna frisör saknade all form av humor en människa kan besitta. Ändock trivdes jag med henne. Hon kallpratade inte utan gjorde sitt jobb och det väldigt bra (dock krävs det en liten egen styling as usual). Och vet ni en annan sak? Under tvättningen så hade fåtöljen jag satt i massage. Först blev jag lite sådär löjligt fnittrig men kände att det inte var läge att börja fnittra över denna lyxighet som en annan lantis. Speciellt inte med en lika sprudlande figur som Thatcher till frisör.

Annars då? Jodå det är bra, har lite mer energi och solen skiner. Jag har ätit glass och jag är kär. Jag tränade igår som nämnt och jag längtar. Men jag är varken kär i glassen eller längtar efter träning. Den skyldiga för detta känsloläge är såklart F. Har aldrig varit med om vårförälskelse så bara det är ju topnotch. Sen att han är så bra är ju bara skitbra bra skit.

Men jag är också förbannad. Förbannad på icke önskvärd människan som bragt Engla om livet, bragt Pernilla om livet och dessutom ansett sig ha rättigheten att ofreda och våldta tjejer eller flickor. Det är orättvist och oförlåtligt. Det frambringar hat och det frambringar frågor. Likaså med Arboga. Tre barnmord på kort tid gör att man ifrågasätter världen. Och tänk Arbogamamman, jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja vakna till det beskedet. Fan ta alla dessa onda människor som tar oskyldigas liv.


Läskig video. Bra låt.

3 kommentarer:

Monica sa...

Vad fin du blev, gumman! Men var det inte du som inte skulle klippa dig, nu när håret blivit långt..? Puss

Sannan sa...

det är fortfarande långt =) men nu med fräscha toppar istället för små miniskattbon nedtill :D

Anonym sa...

Du blev så söt :) Mkt vårkänslor här med ;)