söndag, april 06, 2008

Vårstaden Sundsvall

Jag har allt hört hur ni har det nere i mellersta delen av Sverige. Över tio grader varmt, ja nästan femton sol och kanske någon vindputs i värsta fall. Ska jag berätta hur vi har det här? Snålblåst, nollan och som grädde på moset har det precis börjat snöa. Jag känner i hela kroppen hur jag vill ha vår och är uppriktigt förbannad över vädret trots min maktlöshet. Det känns för tillfället som att Sundsvall ligger helt fel till. Det har i stort sett varit grått 27 av 30 dagar. Rätt deprimerande statistik. Annat var det när jag satt med en Maxburgare vid Fyrisån i Uppsala och fick kisa trots solglasögon, ta av mig jackan på grund av värmen och se alla som hittat ut ur sin skrubb nykära eller bara galna. Jag kanske kan räknas till båda kategorierna.

Varför snö nu när varenda liten mental isbit hos mig smälter?

2 kommentarer:

Anonym sa...

I Uppsala skiner alltid solen, nästan ;)

Tomas sa...

Vi andra håller oss i skrubben... Passar ÅTERIGEN på att påminna om hur vintern var här nere =P