torsdag, maj 22, 2008

The fascination

Tittade cirkus tjugo minuter på melodifestivalens semifinal. Det var patetiskt så jag gav upp. Jag refererar till föregående inlägg och kan förklara varför jag gav upp i detta hänseende.

Schlager är i största allmänhet skitmusik. Jag kan inte ens komma på ett undantag som är hyffsat ens. Det är skrämmande statistik, tycker jag. Silver verkar för övrigt vara det nya svarta, varenda kjoltyg hade silver i någon form. Dock ganska kort medellängd på plagget ifråga. Kanske de nere på kontinenten gillar´t. Jag gillar det inte. Jag är anti schlager rakt igenom men lyssna gärna på det du om du gillar det. Charlotte Perelli ser lustig ut. Jag kommer osökt att tänka på någon slags firre. Med det inget sagt om vari jag lägger någon värdering i detta. Jag konstaterar bara faktum.

Nu ska jag sova. Det här svamlet i intet är intetsägande. Godnatt.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag håller med dig. Jag tittade en stund och tänkte att jag kunde ju få ett gott skratt i alla fall men man blir ju bara förfasad. Så oerhört dåligt så det är pinsamt. Det jag inte heller förstår är hur de tävlande pratar som om de är några slags elitidrottare. De går upp på scenen och "presterar". Fan heller, de är ju bara dåliga artister i konstiga kläder. Fast jag måste ändå säga att Perrelli har en rätt bra pipa, och jäklar vilka snygga spiror tjejen har ha ha.