måndag, maj 19, 2008

Hungrig hungrig hungrig

Har inte hunnit äta lunch. Min mage kurrar och huvudet dunkar. Måste äta lunch efter den här lektionen. Vad? Det vet jag icke. Har ingen matlåda, as usual på måndagar. Eller i alla fall måndagar då jag inte varit hemma under helgen. Sådan dära micropizza brukar kosta runt... här fick jag panik. Fortsätt läsa förstår du varför.

... jag vill hem. Jag vill mysa under en filt, titta på Amelie och äta något gott. Får se vad som kocken där hemma ställt till med. Yeah right, kock? Ne. Jag får allt tillaga joxet själv. Ska nog åka och veckohandla snorbilligt. Hela 333 kronor återfinns sammanlagt i plånbok och på konto. Tur är så är Caisas present inhandlad och på onsdag är det idrottsdag och då jag ingår i friskvårdsgruppen ska jag ta hand om alla orienterande elever. Detta betyder lunch gott folk. Fast 333 kronor är inte så illa pinkat, det är nära lön för katten.

Sheisse vilken springtur nyss. Klockan 12.26 steg paniken i mig och jag ropade "Nej för fan" i slowmotion, på lektion. Klockan 12.00 gick min parkeringstid ut. You do the math. (varför tog jag då bilen? Jo min handled är fucked så cykling gör ont)

Jag slapp p-bot. Hade det varit fredag nu och det skett, ja den euforin hade varit obesegrad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte slå i kuddar :) PoK