tisdag, juni 10, 2008

I´m on my way.. I´m on my way.. Home sweet home

Precis hemkommen från lärarmiddagen på BiteLine och det slår mig hur mycket jag kommer sakna dessa. Trots att jag inte haft dem ens i närheten så mycket som de andra lärarna. Åh vad jag kommer sakna er ändå där i 3B!

Jag tröstar mig med en whisky och Mötley. Det känns helt okej, fotbollen kommer jag nog inte se. Jag orkar faktiskt inte.

Efter Lisas helg här och denna kväll känner jag mig nu barskrapad, tur att ingen ens påstått att en lärare är högavlönad. Men i helgen kan jag leva på mys och kärlek. Ja, man kan faktiskt leva på det. Jag gör det just nu. Fast på distans.

Jag ska försöka hitta något att ha på mig imorgon. En klänning med leggings är nog på sin plats. Med svullen pms-mage känner jag mig hetare än Carmen i L word. Skulle inte äggstockarna vara bra att ha senare så skulle jag utan tvekan ta bort dem. För det mesta suger det att vara kvinna rent fysiskt. Två veckor i månaden har jag pms-deppighet, två veckor har jag pms-blemmor och en vecka är man allmänt ofräsch och har ont i tuttarna. Drar man det till sin spets så kan jag säga att jag i cirka en vecka känner mig helt okej. Under årets 52 veckor så känner jag mig het 8 veckor av dessa. Det statistiska utslaget blir inte direkt upplyftande. Det finns många anledningar att inte vara bibelvän, denna är en av dem.




Vet ni vad poke-funktionen på facebook heter på svenska? Puffa! Haha.

Dagens saknadfras blir på spanska för omväxlings skull. Lo echo mucho de menos.

Inga kommentarer: