onsdag, juni 18, 2008

Mina blommor. Hejdå.

Under semestern kommer mina blommor dö. Mina orkidéer, min trollhassel på balkongen och den där konstiga växten i vardagsrummet. Namn okänt. Ursrpung, minnet sviker mig där. Det som kommer vara vid liv förhoppningsvis är mina suckulenter av diverse slag. Heja tjockbladiga växter.

Gick bra i fotbollen för övrigt. Eller inte. Jävla antiklimax det där. Hur som, jag har vaxat benen ikväll. Det var inte direkt behagligt men inte så illa som jag kom ihåg att det var. Synd bara att jag aldrig får med småfjunen men dem syns väl inte å andra sidan. Nu funderar jag på läggdags. Trots otroligt låg aktivitet idag så är jag snortrött och huvudet gör ont.

(kladdkakan på Tant Anci och fröken Saras eko-café var god. Rabarbersaften likaså.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Borde inte din barndom lärt dig att konstgjorda blommor både är praktiskt och snyggt?
/A

Monica sa...

Trots att jag är så risig med blommor, har jag ändå läst ett och annat användbart knep. Ställ blommorna i skugga (klädkammaren, badrummet), ställ ett stort glas vatten bredvid och led en bit snöre/bomullsgarn mellan glas och jord, så dricker blomman så mycket den vill. Tror dessutom att det finns specialpreparerade snören inklädda i något slags grönt sugrör att köpa. Billigare än nya blommor troligtvis. Jag vet ju att det kan vara lite dyrt att köpa nya blommor...efter sommaren är det dags igen, har redan lyckats krascha två + orkidén som du dömde ut...
Puss

Sannan sa...

Anders: sant så sant, men man vill ju utmana ödet lite.

Mamma: vilket bra tips! Fast d blir nog bara vanlig jävla snöre... ska nog funka d.

p o k