tisdag, juni 17, 2008

Självförtroendedipp

Var ute och sprang nyss. Har haft en liten självförtroendedipp senaste tiden. Ju närmare bikinisäsong vi kommer. Det där vanliga tjejer får komplex över. Magen är nog min värsta fiende och har alltid varit, även när jag tränade friidrott som mest har jag haft putmage. Visserligen kombinerat med min ganska kraftiga svank. Men ändå. Den är där och jag trivs inte med den. Men samtidigt får jag aldrig tillräckligt med motivation att träna, speciellt inte då jag vet att den inte ens försvinner då. Skulle det inte vara idealbilden just nu så skulle jag nog inte bry mig men nu bryr jag mig. Jag är inte starkare än så, mediebilden tränger in även hos mig.

Vi har väl alla stått framför spegeln och känt oss tjocka, fula och undrat hur fan man ska se ut egentligen. Får smått, för stort för mycket, för lite. Att bara må bra och se ut som vi gör borde vara rättesnöret. Jag äter hyfsat sunt och jag får mycket vardagsmotion. Jag vill inte gärna ta till någon slags späkning för att se ut på ett visst sätt. Jag är ju jag.

2 kommentarer:

Monica sa...

Du är inte bara du. Du är dessutom väldigt bra som du, både in- och utsida...
Puss

Anonym sa...

Visa ord från mamma, du har dessutom en fin liten mage. Puss