onsdag, augusti 20, 2008

The First of December

Måndagen den 1a december klockan 16.00 ska jag få en ängel på skuldran. Det är galet långt dit men den ska sitta hela livet så varför stressa. Dock håller jag det något öppet för jag ska till en annan studio imorgon och kolla och prata. Ängeln är superfin men jag tänker inte slänga upp den här då jag tror att han som ritat den inte skulle uppskatta det. Ni får se efter den 1a december med andra ord.

Nu håller jag på att tappa upp badvatten och lyssnar på Eluveitie. Schysst musik som iTunes satt i genren Celtic/Pagan Metal. Metaldelen är mot döds och så är det fioler av keltiskt mått och grejer. Det coolaste är att de spelar det själv, det är ingen jävla dator. Men det blir Entwine när jag badar. Det är istället av genren gothic rock och passar alldeles utmärkt när man ska lägga sig i badet och slappna av. Båda banden är nya bekantskaper och väldigt trevliga sådana. Veckan har lite rent allmänt det som tema. Nya bekantskaper är bra. Jag har bland annat fastnat för Killswitch Engage som jag trodde var emo men deras tidiga platta var inte alls så. Det hade mer av det trevliga och välkända Gbg-soundet.

Så tänk på det du.

2 kommentarer:

Hex sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hex sa...

ELUVEITIE!!! Fick höra några låtar med dem så sent som för ett par dagar sedan, och älskade det ^^ Särskilt Inis Mona, så otroligt skön låt. Får ta och kolla upp Entwine.