måndag, augusti 18, 2008

Ikväll ska det skördas vuxenpoäng

Trött som fan, ont i huvudet och helt seg efter en dag på jobbet ska jag ändå ta tag i mitt liv. Tvättstuga, matlagning och diskande. Rena lakan i sängen och avsluta med en ordentlig tvagning. Kanske hinner klämma in msn-häng också. Klarar jag av detta ikväll är jag nästan värd en kram. Tvättstugan har jag inte bevistat sedan 18 juni. Jag har tvättat sedan dess men inte där. Kändes konstigt och lappen på tvättmaskinen om konstig lukt säger mig inget. Så är det nu när vardagen våldfört sig på semestern. Känns oerhört skumt, hela min existens känns skum men inte på något negativt sätt. Tillvaron har bara ännu en gång visat att den inte är särskilt pålitlig och rutinmässig. Senaste veckan är ett särdeles utmärkt exempel på det. Nu ska jag bädda nytt i sängen, lägga mig en stund och vila. Sen är det rakt in i kaklet som gäller.

Just ja, jag ska ringa tatueraren också. Har ju min fina ängel, galet fin är den och en kompis kompis har ritat den. Ingen gammal katalogmat här inte. 19.01. Jag fick inte tag på tatueraren. Får göra det imorgon.

Inga kommentarer: