torsdag, augusti 07, 2008

Jag gillar inte black metal okej

Men måste kolla upp NIcolas Cage´s sons band. De spelar tydligen black metal och mamma (som för övrigt dejtar en Dimmu Borgir-snubbe) är manager och har startat skivbolaget Morbid Rose. Det gör mig väldigt nyfiken på hela karusellen. Black metal från USA? Hm, spännande. Hoppas de inte blandat in de vanliga metal core-elementen för då dör jag. De där amerikanska människorna är duktiga på att göra även den mest annorlunda hårdrocken strömlinjeformad. Fast nu ska de ju faktiskt spela in i Studio Fredman på Sveriges framsida och då kan det båda gott. Som lite extra grädde på moset säger Weston Cage att de älskar band som In Flames och At the Gates. Men jag gillar ändå inte black metal. Dock gillar jag roliga överraskningar.

Uppdatering: de har inte ens en demo på myspace. De kör hårt på att han är Cage´s unge. "Weston Cage, the son of actor Nicolas Cage (born Coppola)". Såja nu fick vi in lite Coppola också. Men antar att man som black metal band i USA får köra sitt kända släktträd så man kommer någonstans. Han är bara 17 år "karln" och alla i bandet har alias. Tufft.

Källa skvaller: Blabbermouth

Inga kommentarer: