måndag, augusti 11, 2008

Rastlösheten är klart påtaglig

Det känns som sista dagen på en resa, den dagen då man ska åka hem. Det känns helt onödigt att gå och dra fötterna efter sig och dra ur det sista ur resan. Man har packat och lastat in allt, checkat ut och ätit frukost. Hela kroppen är inställd på att få komma hem och det stället man igår kväll inte för något i världen ville åka ifrån vill man lämna i det snabbaste.

Jag är inte ut på någon resa nu men känner rastlösheten i benen, de här två dagarna av ledighet innan jobb känns onödiga. Vad ska jag göra hela dagen idag fram tills Liza kommer? Och vad ska jag hitta på imorgon? Jag kan inte börja jobba en dag tidigare, det känns fel och dessutom kan jag inte ta ut den dagen vare sig vid höstlovet eller jullovet då vi går samtidigt som eleverna. Jag ska försöka summera årets konsertsommar kanske, lyssna in mig på skivan jag ska recensera och gå och handla.

Varför tar förresten alltid toapapper och tvättmedel slut när man har som minst med pengar? Jag längtar efter lön.

Inga kommentarer: