måndag, augusti 11, 2008

Storhandling är det definitiva slutet på semestern


Det är visserligen ett felaktigt begrepp att använda egentligen när man är ensamhushåll då storhandling innebär cirkus två kassar med käk och annat livsnödvändigt. Jag insåg att mat blivit dyrt och att jag inte handlat för en längre tid på hela sommaren. Inom loppet av två dagar kommer jag ha kompenserat sommarens bortfall av vuxenpoäng. Idag storhandling, imorgon storkok. Ska även försöka få in tvättstugetid och kanske en sväng ner på stan för att inte helt isolera mig.

Målet med handlingen var att fylla frysen med en ganska ansenlig mängd köttfärssås, korv stroganoff (trots en viss dislike för denna rätt så är det också sjukt gott ibland), blodpudding, bacon och min första köpta burk lingonsylt ever. Fast den får stå kylen och inte frysen. Har lite blandat tjafs redan i frysen så jag ska nog klara mig resten av månaden.

15 dagar kvar, sedan är semesterbakfyllan över för ekonomisk del. Snart börjar dock den mentala då jag kommer drömma mig bort till klippan 25 m.ö.h där jag och baby satt och grillade på Hamburgö. Eller varför inte frukostarna i Mollösund. En tröst är att med tanke på hur snabbt förra läsåret gick så anar jag att det säger swish och helt plötsligt är vi på väg dit igen.

1 kommentar:

Linda sa...

Åh där skrev du verkligen ett sanningens ord. Jag kan nästan börja gråta när jag tänker på min semester. Hoppas det blir så som du skrev...svisch så är vi där igen. Fast först så är det lite julledighet som står på schemat. Två veckor kanske...mm