onsdag, september 03, 2008

Jag slår snart knut på mig själv men bara snart...

jag har hittat världens bästa grej. Igår när jag sökte runt efter restauranger som hade hemkörning så hittade jag Matservice. nu har jag blivit medlem där och kan nu storhandla mat på nätet, någon stackare kör hem det och jag behöver bara packa upp. Finns en herrans massa fördelar med det:

- Jag kan göra insättningar varje månad så jag alltid har ett matkonto. Världsbäst för en halvt ekonomisk analfabet som mig.

- Det är miljövänligare både för att det är en stor bil som åker med flera personers varor och att de är inriktade på lokalt odlade och frantagna varor.

- De har massor av rättvisemärkt och kravmärkt.

- Det är inte så hemskt dyrt, jag tror inte jag som ensamhushåll kommer lida av detta i närheten av det en bil får mig att lida.

- Jag sparar tid och energi eftersom jag hatar att storhandla.

- Jag väljer enbart det jag behöver.

Fy hundan vad bra.

Nu ska jag dock hosta vidare, dog efter det att jag var på Ica och mina planer på att jobba imorgon får krypa i skrinet.

2 kommentarer:

Linda sa...

Det låter ju helt underbart. Vilken jättebra grej.

Sannan sa...

det är super =) så imorgon får jag min leverans med mat, skitbra! Man kan få det samma dag till och med om man vill.