fredag, september 12, 2008

Plugg!

Jag har den senaste tiden haft en gruvlig längtan att få plugga lite. Besöket på reklambyrån Frosting gjorde inte saken bättre. Nu slog jag slag i saken och sökte Medikommunikationsvetenskap mot varumärken och Grafisk teknik: digital och tryckproduktion. Båda distans och båda på MIUN. Perfekt.

Satan i gatan dock att studera.nu inte hade mina föregående akademiska poäng. Jag mailade och frågade vad som stod på.

Jag längtar riktigt faktiskt.

En annan sak till. I måndags då jag åkte ner till Stockholm för att gå på utbildning så blev den inställd varpå jag fick en dag i huvudstaden vår. Som jag ogillar efter ett par timmar, om det ens hinner gå så lång tid. Jag ringde Carro och medans hon satt på tåget från Eskilstuna så gick jag till mitt gamla jobb. Mitt underbara jobb på Rabén & Sjögren. Hälsade på Ylva och fick beröm för min insats. Jag blev generad men otroligt stolt. Jag fick också en viss längtan tillbaka. Att sitta med barnböcker och omges av alla det är underbart. Eller att bara sitta i produktion, det kände jag även idag på Frosting.

Men jag vet också att när jag är "ute" längtar jag in i undervisning. Jag har en svår nöt att knäcka vad gäller examen, ska jag ta lärarbehörighet eller ej? Först har jag åtminstone beslutat att skrapa ihop min Informationsdesigexamen. Borde gå alldeles utmärkt parallellt med jobbet. Inget mer CSN kan jag lova. Hade jag haft hackerskills hade jag mer än gärna hackat mig in och raderat varenda skuldregister. Och skaffa en böjning åt pyromani för att bränna all möjlig backup.

Inga kommentarer: