tisdag, oktober 21, 2008

"Din jävla kommunistlakej"

Jag sitter här och dricker en öl. Det är gott. Det blev över sedan helgen hör och häpna. Jag tog en ur kylen, rapporterade och fick tillbaks "5,9orna?". Jag tittade på burken och såg det faktum att det inte alls var folkis. Men varför inte.
Under kvällen har jag försökt lista ut hur man bäst ska imitera den dissande gubben i Det stora blå som blir väckt av en spark i magen. Försökte med en massa F men det är någon blandning av F och mer väsande S. Inte helt lätt och inte helt nödvändigt.
En annan sak jag funderat på är också vad som är bäst att bli kallad; kapitalistlakej eller kommunistjävel eller vice versa suffix. (jag kallades båda i helgen så därav funderingen)

Jag vill inte bli anklagad för något av det. Varför? Orka en utläggning av det. Dessutom tycker Anders bara att jag är arg. Kanske jag är. Mest på mig själv för att jag röstade fel (finns dock inget rätt). Jag är fan en arg människa på diverse världslägen. Inte alltid men jag går igång lätt.

På tal om ilska. Fler borde betala saker till bra grejer. Typ Amnesty. Eller Rädda barnen. Eller åtminstone köpa något rättvisemärkt.

Inga kommentarer: