måndag, oktober 06, 2008

Fuck

Ikväll har jag en sådan där kväll. En sådan där kväll då jag inte är så kaxig och jag måste krypa till korset och säga att det inte är så galet roligt att vara ensam alltid.

Jag är en ambivalent jävel som har lite koll på vad jag vill. Med det menar jag vad jag vill ha ifråga om det där med mänskliga relationer. Jag kommer aldrig fram till något vettigt. När jag har det ena vill jag ha det andra och vice versa. Inte någon annan men något annat. Frihet i en relation, när jag har friheten vill jag inte ha den. I alla fall inte till fullo. Jag måste fortfarande få ha mina helger i stugan och mina kvällar då jag väljer ensamheten. Kanske det går över också, jag vet ju att man inte kan både ha kakan och äta den.

Jag låter kvällen passera medan jag lyssnar på musik, har halvt existensiell ångest och dumsurfar. Trots många kvällar av sysslolöshet är jag trots allt ändå en värdelös surfare. Jag hittar aldrig eller i alla fall sällan nya sidor som är till någon nytta.

Idag har jag för övrigt gjort nytta av mitt gymkort; jag lånade ut det till Cornelia, Mats dotter. Perfekt! Jag åt dessutom lunch med en tjej som var och föreläste hos oss, hon är från Gävle men vi är fjällgrannar. Hon hade stuga på Minkvägen i Sångbäcken. Vi på Ripvägen.

Jag saknar. Bara.

Inga kommentarer: