onsdag, oktober 22, 2008

Ikväll blir det tyska vänsterextremister och Linabesök

Ikväll ska jag äntligen gå och se Baader-Meinhof komplex. Jag ser fram mot det. Se den första generationen av RAF göra slarvsylta av det dem tyckte var dumt. De ansåg att Västtyskland var en förlängning av Tredje riket, vilket är en sanning till viss del då gamla nazister satt på diverse högre poster. Synd bara att de gjorde som alla andra extrema grupper; skadar andra.

Pacifism är lite min grej så det där med att lösa saker med våld känns onödigt.

Filmer av detta slag intresserar mig. Det kanske inte attraherar människan som räknar in Mission Impossible i sin topp-tio. Framförallt då man har ganska så lite koll på just detta.

Efter film ska jag dega med Cornelia och Mats för att invänta Linababy som dyker upp idag. Så bra så bra!

Inga kommentarer: