onsdag, oktober 08, 2008

Jag, kärleken och berusningsmedel

De två sistnämnda icke i samma andemening. Eller egentligen, den senaste tidens relation med alkoholen är inte så lätt att bortförklara på annat vis. Det är kärlek men bara då och då, vi har ett av och på-förhållande om man säger så. Nog om det.
Det har varit mycket festande, mycket öl och mycket musik. Men framförallt är hela mitt liv en känslomässig berg och dalbana. I måndags kände jag en embarmlig ensamhet och tomhet. Trots morgonsms med formuleringen "Godmorgon prinsessan! Puss". Nu känner jag mig helt uppfylld av kärlek. Från vad vet jag inte. Troligtvis på grund av sändaren av morgonsms. Det är värmande att någon bara sådär kommer att tänka på en spontant. Dock vet jag att just det där är en fysisk, eller snarare geografisk, omöjlighet. Jag har fått min beskärda del av vissa saker.

Sen har vi också den där som man träffar ibland men han är en upptagen människa med ganska lite intresse att ha något, som jag men än mer bestämd i frågan. Ytterligare har vi en som är kär i mig helt tydligt men som för mig är helt ointressant. Varför? Vet inte riktigt, karln ser bra ut men när någon säger att den inte läser, något whatsoever, blir jag avvaktande. Inte för att hålla mig med kultursnobberier men det är i mina ögon inte attraktivt.
Det är enkelt att falla dit för att någon visar sin uppskattning men jag har lärt mig något av det förflutna. Det är inte särskilt hållbart och bra för välbefinnandet att gå in med den inställningen.

Så vad händer? Ja, dagen har gått trots min kraftigt alternativa hälsa idag. I helgen blir det stugan, nästa vecka jobb och installation av macar, torsdagkväll får jag besök, ytterligare en arbetsvecka, Lina kommer och sedan är det Halloweenfest på jobbet där jag ska ikläda mig rollen som världens mest brutala... hemligt är det ju ja.

Inga kommentarer: