söndag, oktober 19, 2008

Rubrik: valfri Katatonialåt

Helgen är snart slut och ångesten är påtaglig inför en ny arbetsvecka. Förra veckan innebar diverse äventyr, allt från praktfylla till att faktiskt öga mot öga kritisera den som faktiskt håller trådarna i min anställning. Tur att jag inte var ensam.
Helgen kom, något försenad på grund av SJ. Helgen gick och SJ tog tillbaka det som gärna hade fått stanna. Helgen var alldeles strålande med andra ord. Fulwhiskyshottar, folkis, sconesfrulle, chailatte och att få beskåda övervintrade hm.. pudelrockare? Såg ut som några starka överlevare från typ Rat eller Hanoi Rocks. Alldeles för gamla, alldeles för tajta jeans, allldeles för tuperat blonderat hår och det där med att skriva Lucifer på tröjan, är inte det lite nattståndet eller privilegierat 14-åringar? Vi hade fruktansvärt roligt åt det. Jag kan verkligen inte med ord göra dessa två karlar rättvisa.
Vi tittade också på film och åt pizza med "fritt hemkört".

På onsdag vid halv tolv kommer Lina och det ska bli galet härligt. Jag anar visst alkoholintag, vad vet jag inte eftersom vin har på sätt och vis slutat vara min grej. Jag blir sämre av det dagen efter än av öl.

Kvällens låt In Flames och Lisa Miskovsky- Dead End:

Inga kommentarer: