lördag, januari 22, 2011

Världens bästa byte

Kinecten är lite söt, ser ut som en robot.


I julas skaffade vi en ny 360, ja alltså en xbox. I och med detta fick krysslådan finplats i hemmet; i vardagsrummet. Den gamla lådan lät som både Barsebäck och Ringhals tillsammans. Vi bestämde också att vi skulle fimpa Playstation 3. Ett stort steg för någon som jag, en hårt inkörd Microsoftmotståndare som alltid haft Sonys eller Nintendos spelmaskiner. En gång i tiden hade jag visserligen både första versionen krysslåda och 360 men det var inte jag som nyttjade dessa. Jag undvek gärna att vara i dess närvaro.

Nu kom jag från ämnet lite, vi fimpade som sagt PS3:an samt lite spel och det bökiga Rock Band. Med detta i en kasse gick vi till GameStop och bytte till en Kinect plus spel. Denna lilla sensor är dyr men vi fick bra i inbytet, till och med pengar över. Snabbt hem för installation och vips har vi både friidrottsarena, bowlinghall och forsränning i vardagsrummet. Och en impad familj som tycker att det är den bästa leksaken vi kunde ha skaffat tillsammans. Jag har spelat många timmar Wii men måste tillstå att säga att Microsofts lösning är bättre på alla de plan. Men jag saknar Mario Kart...

Inga kommentarer: