torsdag, mars 10, 2011

Ärtanrapport

Denna vackra torsdag visar gravidappen på iFånen att det gått 86,8% av tiden. 37 dagar kvar till BF. Det är väldigt lite.
Idag var vi till barnmorskan, hade inte vår vanliga men gick bra ändå. Allt var väldigt normalt, till och med blodvärdet låg bra trots slarv med järntabletterna. Ärtan växer så det knakar och på grund av att den ligger över tillväxtkurvan ska vi på ännu ett ultraljud. Ska bli kul att få se den lilla parveln om än i något torftig upplösning och bildkvalitet. Det finns dock inga orsaker att oroa sig över storleken, det kan vara att den är svårmätt utifrån eller kanske att bedömningen av BF är felaktig. Den 22 mars vet vi.

Jag börjar känna mig väldigt tung nu. Åkte bil långt här i helgen och det var ingen rolig upplevelse. Hade velat haft en kroppstödstrumpa, massa kuddar och sömnpiller. Med detta hade det varit en behaglig resa. Har även lite sammandragningar då och då som känns som mensvärk men det är inte regelbundet på långa vägar så det är inget jag lägger någon större vikt vid. Nyhetsbrev, föräldragrupp och dylikt överöser mig med förlossningsinformation nu. När man ser proceduren när ungen ska ut så blir man kanske inte så sugen på att uppleva det men ut ska den och jag tror att förlossningen trots smärta kan vara en häftig grej. Det är ju då jag får träffa den där människan jag närt i nio månader.

Det kommer närmare med stormsteg!

1 kommentar:

Erika sa...

Nära, nära! :)