söndag, februari 24, 2008

Babylon whores

Har spenderat större delen av dagen i Birsta. Nu är jag seg och allmänt opepp att städa. Lägenheten påminner om herr Braunerhjelms lya i dammängd. Inget jag trivs i dock. Kanske får städningen stryka på foten. Jag sitter och lyssnar på Babylon whores och inser att det i mångt och mycket är väldigt likt Paradise lost i sin tidigare period. Speciellt om man ser till låtarna Exit Eden, Sol niger, Fey och King fear: song of the damned från just skivan King fear. Låter det som tidiga Paradise Lost är det nästan per automatik bra. Jag gillar´t.
För övrigt har jag blivit otroligt pepp för sommaren. Sweden rock och Peace & love blir strukna ur festivalschemat och istället tar Metaltown upp plats i agendan. Två dagar Göteborg och metal, främst döds men även ett trevligt besök av Nightwish. Metaltown visade sig vara festivalen helt för mig. Så om allt går som önskat så blir det festivalyra kombinerat med mysig västkustsemester. Kan knappast bli bättre.

.. fan jag borde städa. Jag drar till konsum så länge och köper en trocadero. Måste avsluta helgen med lite klass. Har ändå fyra kvällar till på mig att städa.

Inga kommentarer: