söndag, februari 24, 2008

Metaltown 2008

Min sommar är räddad. Jag längtar som fan, efter både det ena och det andra. Det ena är Metaltown. Sjukt bra line-up för min del.

In flames, hoppas de spelar gammalt material också. Och självklart gör dem det. Gärna från Whoracle och The Jester race.
Nightwish, heja! Blir sjukt bra att få se dem nu när man är nykär i finnarna med svenska vokalisten.
Cavalera conspiracy, har aldrig varit någon större Sepulturalyssnare men något större Soulflylyssnare (same shit but different..). Dock är det ju så att Cavalera-bröderna måste räknas som modernkult och jävligt energiska. Kan bli kul.
Monster magnet, denna passar jag på.
Converge, hardcore och extremmetal i någon slags cocktail. Låter inte som min kopp te direkt.
Dimmu borgir, blackmetal är inte min genre men Dimmu Borgir är Dimmu borgir. Måste bara ses och vissa låtar är faktiskt hyfsat tilltalande. Tur är sjunger inte sångaren lika grisskrikit som Dani i Cradle of Filth om man nu ska jämföra dessa tu.
Job for a cowboy, "Arizonas mest brutala dödsmetallband". Lite för mycket döds för min smak. Vill ha lite mer melodier, dock inget emot det ganska gutturala growlet.
Soilwork, om Job for a cowboy är brutalt så kan man säga att Soilwork är motsatsen. Känns nästa glatt och otroligt lättlyssnat. Tycker Soilwork fungerar men kan bli lite trist efter ett tag. Melodiöst så det förslår och tydligen är Soilwork Rob Halfords favoriter (dock lägger jag ingen värdering i det, bara ren kuriosa).
Amon Amarth, me like och dessa herrar kommer helt klart bli sedda av mig. Jag gillar deras döds den är sådär bra avvägd. Även för en melodislampa för mig.
Killswitch engage, bröderna Cavalera nämnde dessa i close-upintervjun och sa att det var fjolligt. Jag kan nog inte påstå att det känns mesigt. Men min undran är- hur kan man så tydligt höra att det är amerikansk metal? Jag tycker hur som att Killswitch engage låter helt ok. Men håller inte för långlyssning. Det där sliskiga amerikametalklegget är för påtagligt.
Opeth, där kommer jag vara. Punkt slut.
Bullet for my valentine, kanske att man besöker det. Bara för att, men annars finns ju mitt omdöme om bandet ifråga några inlägg ner.
Sonic syndicate, kommer jag se. Deras låt Aftermath är grym men annars lider de av Amerikasyndromet trots att de är från Falkenberg.
Nifelheim. Nej tack.
Witchcraft. Ja, ska bara lyssna in mig på dem. Låten Hey doctor (som jag lade öve rpå min mors mobil..) är skitbra. Gammal skitig doom typ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också till Metaltown ;)