lördag, februari 23, 2008

Dagen i korthet


Mor min for hem idag och det har varit tre dagar av perfektion. God mat, ompyssling och fnitter. När jag dumpat av modern på centralen tog jag mig i kragen. Jag packade träningskläderna och drog ner på Ego för en genomkörare. Den som inte tränat till Children of Bodom borde testa. Ibland gick roddmaskinen lite väl snabbt då musiken smattrade på. Jag anar att det kan bli klurigt att få på sig tröja imorgon bitti trots idogt stretchande. Därefter blev det fika för nästan de sista slantarna, djupdykning i close up´s intervjuer med Opeth, Bullet for my Valentine och Cavalera Conspiracy. Jag insåg att jag måste lyssna på Bullet for my Valentine. Har fått för mig, endast genom bandnamnet, att de är ett emoband i stil med My chemical romance. Tydligen inte då de för det första intervjuats av close up och för det andra att de verkar ha tydliga thrashtakter. Det låter lovande ändå må jag säga. Youtube nästa.
På vägen hem så suktade jag efter alla dessa fina jackor det manliga släktet nu behagat sätta på sig. Jag har insett att jag är oerhört svag för svarta ulljackor med hög krage. Fint!

1 kommentar:

Tomas sa...

Jag som tidigare idag tänkt påpeka att det var typ bara Bullet for my valentine som såg lockande ut på Metaltownsättningen än så länge men höll det för mig själv. Deras skrik är väl ändå för gälla för din smak tänkte jag =) Ganska mycket hårdare än My chemical romance, men texterna är nog ändå rätt emo. Funkar bra när man kör skidor i halvtät skog iaf =P