fredag, februari 22, 2008

Spanska sjukan

Jag har fått det igen, ett grymt sug efter Spanien. Trots att jag i perioder varit urless på allt vad spanjorer heter så är jag nu tillbaks med hjärtat där. Jag älskar Spanien. Jag vill dit. Helst nu. Vill åka till Barcelona och jag vill tillbaka till Madrid och tillbaka till det icke-turistiga små fläckarna på Mallorca. Jag vill prata spanska, jag vill dricka vin till lunch och jag vill äta crema catalán så jag kräks. Jag vill bli irriterad på deras trafikovett och att det ibland luktar konstigt.
Igår stod jag dock i köket och gjorde en crema catalán som jag och mamma ska äta ikväll till efterrätt. Lite fel formar men annars tror jag det kan bli gott. Dock kommer det nog aldrig, inte ens med träning, smaka som det gör i Spanien.
Mamma gjorde för övrigt trettio liter gryta åt mig igår, lagade goda mango chutney-pastan och vi hade en trevlig kväll. Och självfallet med min spanska abstinens var jag tvungen att lyssna på Bebel Gilberto.

Nu ska jag lyssna på lite Lake of tears innan det blir att luncha med mamma i ett soligt Sundsvall. Kan inte undgå att längta som fan efter våren.

Inga kommentarer: