tisdag, februari 05, 2008

Ett poäng i alla fall?


Vuxenpoängkontot har legat lite risigt till senaste tiden. Men ser ni vad jag ser? Ett diskställ med nydiskat. Det betyder också att jag lagat mat och gjort matlåda. Ibland slår man knut på sig själv, fast det känns som att jag kommer ligga däckad i någon valfri vintersjuka de närmaste dagarna.
Idag bjöds det på pyttipanna. Riktigt gott. Ännu en produkt av rekordhandlingen igår. Jag fick runt nio-tio måltider för 130 pengar. Är inte det bra så säg?
Fettisdagen och jag har ätit en semla. Alldeles lagom. Krävs bara en om året, eller snarare så att det räcker med det. Inte favoriten bland kaffebröd. På tal om fikabröd; de senaste dagarna har vi, alltså kollegorna och jag, kartlagt vilka mina triggerord är. Jag är en expert på att totalt stänga av och för att de ska få kontakt med mig reagerar jag på vissa saker. Ungefär som en hund. Bland orden finner vi då självklart mitt namn men även orden fikabröd, fika, lunch, sushi, bitch (alltså fråga mig inte hur jag reagerar på denna, helt oförklarligt) och hårdrock. Det var det tror jag. Säger du även något spelrelaterat eller Mac/Apple tittar jag också upp och blir nåbar. Jag har otroligt selektiv hörsel och förvånande mycket har med ätbara saker att göra. Med tanke på min mentala matförtjusning är det underligt ändå att jag inte väger 150 pannor.

Inga kommentarer: