tisdag, februari 05, 2008

Fantasier

Jag sitter och fantiserar om frukost och annat livsnödvändigt som gör livet lite roligare. Mina frukostvanor har havererat trots att jag helt beroende av det. Anledningen till detta lappkast i livsföring är ännu osäker. Jag skyller på att livet den senaste månaden gått spikrakt uppåt för att sedan gå ner igen och nu igen snabbt avancera uppåt. Jag vet att jag vid sådana tillfällen missar mycket av de vardagliga rutinerna. Dessutom tycker jag det är mindre kul att jag väldigt tydligt gått ner i vikt. Det har jag inte haft som något mål, det har faktiskt inte ens funnits i min sinnevärld. Fick på mig ett par jeans som det sedan inköp för flera år sedan var en kamp att ikläda sig varje morgon. Ju längre dagen gick ju ondare fick jag på höftbenen men denna gång var jeansen sköna och liter slappare. Jag kan heller inte skylla viktnedgång på träningen då jag inte tränat alls i den utsträckning jag borde för att må bra. Men tur är väl det då jag äter lite. Jag har lite energi och kroppen har inte mycket att bygga muskler av. Nu låter det visserligen som jag äter minimalt, så är inte fallet men jag har varit dålig och slarvig. Bättring pågår. Måste bara få lite aptit. Kan titta suktande på maten, känna lukten men när jag ska äta det så tar det en evighet att äta. Maten liksom växer i munnen. Men du mamma, tror inte du behöver oroa dig. Är nog bara i en icke-hungerperiod.

1 kommentar:

Monica sa...

Vad bra att jag inte behöver oroa mig! Tror du kommer få aptit när jag kommer och hälsar på och vi lagar mat ihop :)
Puss, M