onsdag, februari 06, 2008

Kurering och kryptering


Jag har glömt att meddela den alldeles utomordentligt roliga nyheten. Vaknade med feber imorse. Inte så roligt. Blev kort dag på jobbet. Jag var lite rolig i mössan då jag tagit väldigt effektiv febernedsättande medikamenter. Däckade när jag kom hem och jag for in och ut ur sömnens grepp. Den trista sjukan gjorde dessutom att jag åt pyttipanna idag igen. Det här med variationsrik kost är överskattat. Jag har gjort mitt bästa att kurera detta och har nu lite hjälp av kollegans underbara kaka. Visste att det var rätt beslut att spara den. Te, kaka, Sentenced och nya kärleken Adium. Vilket underbart program. Man kan till och med kryptera sina meddelanden. Man kan också trycka på Safari-ikonen så infogar den länken till sidan man just nu har aktiv i Safari. Man är kanske lite nördig när man finner lycka i ett datorprogram. Men har som sagt under flera år varit irriterad på Microsofts u-landsversion av msn till mac. Apple är faktiskt lite mer storsinta på det viset, du kan till och med köra Gates skitoperativsystem i en mac idag. Som om jag skulle vilja.

Jag funderar så det knakar på festivalsommaren. Peace & love är absolut den mest prisvärda och besöksvärda. Att se Haunted igen fast denna gång med Dolving känns som svårslaget. Även Dark Tranquillity lockar, deras senaste skiva är sjukt bra. Det låter inte alls särskilt mycket som en rip-off på In flames. Vilka dessutom bara var bra till och med Colony-skivan om man ser det snällt.
Det är klurigt det där. Jag får som knappast sällskap till Peace & love.
Livets svåra frågor ännu en gång på tapeten. Tur att jag gillar min nya mobil som faktiskt har ett bra mörkerläge så att även kvällens lampsken ger godtagbara bilder.

Inga kommentarer: