onsdag, februari 06, 2008

SRF, WAO eller Peace & love?

Jag hade tänkt åka på festival i sommar jag. Kan säga redan nu med en blinkning åt rätt håll, en festivalbiljett är det jag önskar mig i födelsedagspresent. Dock vet jag inte vilken festival. Jag kommer nu väga för och nackdelar med de tre festivaler som är aktuella:

Sweden rock festival
+
- Alla dessa band är inte min smak men en del känns som en plikt att se om man har en viss självaktning vad gäller hårdrock.
Judas Priest
Def Leppard
Testament
At the gates
Ministry
Carcass
Primordial
Mustasch
Mucc
Sonic syndicate

- Bra organisation
- Roligt sällskap
- Svensk mark
- Bra mat

-
- Dyrt (2000 spänn för tre-dagars)
- Ligger precis innan man får sommarlov
- Inte helt klockren line-up


Wacken open air
+
- Schysst line-up såsom
At the gates (samma som srf)
Children of Bodom
Carcass (samma som srf)
Iron maiden (även här ett band man borde ha som skyldighet att se, dock inte så bra)
Nightwish
Opeth
Primordial
Soilwork
Sonata Arctica

- Billigt, biljett+resa kostar lika mkt som bara biljetten till SRF
- Tyskland, ni vet vad jag tycker om Tyskland. It feels like home.
- Goodiebag med lite diverse roligt.

-
- Långt
- Har hört att det är taskig organisation eller att de snarare har svårt att hantera den enorma folkmängden.
- Ja, de enorma besökssiffrorna skrämmer mig.


Peace & Love i Borlänge

Skiljer sig helt från de övriga då det inte är en renodlad hårdrocksfestival.

+
- Den bästa line-upen för min smak
The Haunted (!)
Dark Tranquillity (!)
Opeth
In flames (om de spelar gammalt material mest)
The Cult
W.A.S.P (även här och se bara för att ha sett.)
Sex pistols (lär väl iofs vara som att lyssna på ett coverband då Sid är rätt död, ja deras punk likaså)
Eldkvarn
Entombed
Christian Kjellvander

- Billigt på alla sätt, biljetten kostar 1300 för alla dagarna och för mig är denna festival mest värd att lägga pengarna på.
- Närmast, bara i Borlänge.

-
- En festival som lite känns som det kan bli Hultsfredsvarning på. Många ungar och mycket stök.
- Håkan Hellström, jag vill inte ens höra minsta ton från karln.
- Mando Diao, emopopkidsens favoriter. Dryga som fan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på SRF, trevligt sällskap som sagt ;). Kan dessutom utlova sällskap på P & L om det skulle va så ;)

Anonym sa...

Skulle inte du till URF? Faan också, här har jag suttit och virkat rastamössa åt dig.

/A

Sannan sa...

Attans då.. den festivalen hade jag glömt men det finns fler hårdrockskonserter ja vill lägga pengarna på. Ett bra hårdrocksår va. :)

Men kan ha rastamössan ändå.

Anonym sa...

Pistols är väl inte ett coverband bara för att elake Sid inte är med. Nu är det ju original med Glen Matlock på basen. Han skrev deras hits. Pistols var väl för övrigt punkens svar (i förväg) på Spice Girls eller pojkbanden.

/A