söndag, februari 03, 2008

Life is sweet

Livet är en karusell utan dess like. Jag tycker just nu att livet är högst intressant. Just nu sitter jag som på nålar och känner mig nästan lite fnittrig och som om jag vore fjorton år och har fått hångla för första gången. Allt känns sådär roligt, en positiv längtan infinner sig. Jag känner mig rätt hemlighetsfull, bloggen är bra men ibland trivs jag med att le snett och ge undvikande svar. I denna dagsform svarar jag lika uttömmande som en politiker.
En fullkomligt irrationell tanke infann sig idag. Jag hade lust att hoppa på tåget tillsammans med Carro. Dock att hoppa av några stationer innan henne. Det nästan ryckte i mig. Rödvinskvällar, filosoferande, hemmagjord sushi och sneglande lockar och att vänta är inte min starka sida när jag fått vittring.

Helgen med Carro blev super, lugn och skön. Tidig läggdags, ja nåja i fredags i alla fall. Igår blev det sent, varför är dock en annan femma. Carro sov gott i alla fall i god tid, jag hade annat för mig. Och en historia som jag bara delar med mig till någon utvald. Jag drack en öl på hela helgen och igår var vi på bio. Vi såg I am legend, var väl sådär men det var skönt att sitta i biomörkret. Om jag ändå inte varit så sjukt rastlös.

Jag älskar att ha hemligheter och just nu är formkurvan på väg upp i stadig fart.

Inga kommentarer: