söndag, mars 23, 2008

Whiskypåsk


Ägnade gårdagen åt vulgära mängder mat och godis. Jag är trött på påskmat. Jag skulle nöja mig med att ha endast julbord, påsken kan få något annat käk tillägnat sig. Ägg och lax var det som jag åt mest men nu får det räcka fram till jul. Förstår inte de som kan äta sådant här tiotusen gånger. En del kan gå på ett dussin julbord innan julafton och sedan leva på rester.
Efter matkoma vankades det groggbuffé och Guitar hero. Jag körde dock stenhårt på mina kompisar Caol Ila, Glennfiddich underbara whiskylikör och sedan lite Balvenie. Det är bra skit att ha tillgång till sådana godingar. På Guitar hero har jag något skiftande kvaliteter. Är bra på Cliffs of Dover men bra mycket sämra på Number of the beast. Den sistnämnda gör jag nästan pinsamt dåligt ifrån mig på. Är inte många notes jag får in där inte. Men man kan inte vara bra på allt.

Det bästa av allt trots sendrickande av Genever vid vickningen är att jag är långt från bakis. Jag är pigg som en nötkärna sånär som på en lite halvjobbig förkylningn i antågande.

På bilden: Jameson gör mig sällskap i soffan. Han fastnade i webkameran.

Inga kommentarer: