torsdag, mars 27, 2008

Tyska landet och lite annat

Mitt påsklov är allt annat än lugnt. Kommer vi lovets slut ha kört kanske 120 mil, sett ett snöigt Falster, vaknat i Tyskland, hamnat i Tuna igen och nu sitter jag här kaffehög och darrig. Jag är pepp men som vanligt vid dylika dagar så är jag förvånansvärt neutral. Har upptäckt att jag på fredagar numera som även denna dag får agera så känner jag mig nollställd. Kanske landar jag i vetskapen att snart händer något bra. Jag kanske hamnar i ett vakum mellan total saknad och förväntan.
Kvällen blir allt annat än ointressant. Har ingen aning om hur det kommer sluta men jag hoppas självfallet på det bästa. I början kommer jag nog stå spänd som en fiolsträng, skratta nervöst och frysa lite. Jag känner det på mig.
Nu sitter jag och letar var det står någonstans att Tokio Hotel ställer in konserten. Stackars Caisa som haft en stadig nedräkning. Mer pepp människa har man fått leta efter. För själva "upplevelsen" känner jag mig neutral då Tokio Hotel går ganska obemärkt förbi här men Caisa älskar dem. Vi får hoppas att ett nytt datum kommer snart. För lillsyrrans skull.

Över och ut. Nu blir det inget bloggande förrän kanske på måndag.

Inga kommentarer: