lördag, mars 29, 2008

The nät

Till tonerna av Edge of sanity´s Sister of Mercydänga läser jag bloggar. Jag slås av hur intressant en viss blogg blivit samtidigt som en annan blogg är så sjukt tråkig att jag inte förstår varför jag överhuvudtaget läser dyngan. Jag nämner inga namn då tår trampas på alltför uppenbart. Internet har en förmåga att få folk att feltolka och läsa in saker som är långsökta. Folk och fä tar åt sig och tar till sig på ett annat sätt. Helt plötsligt utgår alla från att det någon skriver är riktat till dem själva. Jag kan ibland sälla mig till denna skara. Kanske får man skämmas lite ändå.
Internet får distans att både växa och krympa. Jag vet inte om jag gillar denna sidoeffekt av det världsomspännande nätet.

Åter till chokladkoma och döds. Ska ligga och flämta som en strandad knölval och titta på när Fredrik plockar upp flyttkartonger. Jag är jävligt hjälpsam.


Dagens bästa: Terror 2000´s inräkning på skånska i Back with atack och låten Dishwasher demon bara för namnet.

Inga kommentarer: