torsdag, april 17, 2008

Jag gjorde det!


Igår utrustade jag mig med borr, skruvdragare, handtag, knoppar, täckplattor och musik. Musiken som stod på agendan under detta finsnickeri var Lake of tears Black brick road. Grymt bra skiva.
Jag har nu bytt ut de fula antikbronshandtagen som är så inte min stil. Nu sitter bara ett par simpla borstade metallhandtag. Dock med täckplattan under blev det lite kylskåpshandtagvarning. Men- jag börjar inte spackla och måla dörrarna! Hur som blev det en grym skillnad. Nu ska bara den randiga gamla tapeten med tillhörande bård (!) målas över. Sen är det tiptop. Dock med tanke på att jag är skitseg så lär det ta ett tag innan jag ens lyckas bestämma mig för en färg. Ambivalent är ett understatement utan dess like. Det slutar nog med att jag är svennebanan och kör latte, passar bäst mot garderobsdörrarna. Vitt funkar alltid. Fast hur jävla skoj är det. Blir så kallt. Latte känns ändock ospännande, men det är en varm färg tycker jag. Eller så blir det ljusgrått. Ni hör vad jag svävar ut på färgskalan. Det finns miljontals färger och jag väljer detta. Kul tjej.
Jag är dock sådan som hellre vill byta med textilier, är helt klart lättare än att måla om varje gång man tröttnat.

Trots min beiga syn har jag knallröd tröja idag. Solen skiner ju.

Jag saknar dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Miss u to babe...