torsdag, april 17, 2008

Torsdag.

Jag kom nästan nyss hem från jobbet. En dag som bestått av brand, pizza, djupa feministiska diskussioner, pannkaka och huvudvärk. Vi börjar med branden. När jag åkte till jobbet, såg från höjden av Skönsmon att det gick upp en rökpelare precis mitt i stan. Jag kunde inte riktigt lokalisera mer än att det var mitt i Stenstan. Jag parkerade och gick mot jobbet och då var det på torggatan precis mittemot ST´s personalingång. En liten gravyrverkstad i källaren av Ibis hotell fick fart här på morgonkvisten och brann. Luktade skumt och ett halvt kvarter var avspärrat. Jag fick ta en annan väg då jobbet ligger precis efter avspärrningen.
Massor av brandbilar och brandmän, en och annan polis, ambulansförare och en utsänd från Mittnytt. Lite action på morgonkvisten har aldrig skadat och nej, ingen blev skadad. Bara lokalen och typ hela gaveln på Ibis.

Förutom detta som ändå borde bli kallat dagens höjdpunkt så har dagen varit död med några få godbitar. Bland annat vår otroligt intressanta feministiska diskussion. Eller en annan het potatis var att jag åt pannkakor till lunch idag och ugnstekt lax med citronsås efter. Pannkakor i all ära men det är samma degiga smak och så sött som fan med all sylt och grädde.
Öppet hus förflöt problemfritt och jag var mätt som en plätt efter pizzan vid halv fem som vi deltagande fick. Jag har ätit grymt mycket idag. Känner mig helt uppsvälld. Jag fick även huvudvärk och mensvärk samtidigt idag. Det var trevligt.

Nu ska jag försöka hitta energi under någon sten här. Måste packa och framförallt fixa benen. Har hört ryktas att jag ska till ett badhus och simma på lördag. Då kan man inte vara hårigare än sin pojkvän. Hur skulle det se ut. Ja, feministisk diskussion idag sa du?

Inga kommentarer: