onsdag, april 16, 2008

Raggmunk och grön el


Jag har bytt elbolag. Testar i alla fall. Vad gäller el är jag totalt jävla utsusad. Jag betalar elräkningen och tittar inte så mycket mer på det. Men ikväll ringde en sådan där och pratade med mig. Fyndig som jag är så ber jag honom vänta. Det jag gör är att gå till deras hemsida, till Konsumentverkets hemsida och även Sundsvalls energis hemsida. Jag rotade även fram senaste elräkningen och jämförde och hade mig. Han suckade något men vafan, ska han ha något sålt och bacon på bordet får han vänta. Jag tycker jag var väldigt ambitiös där. Här ska inte sväljas något med hull och hår. Som grädde på moset att elen var något billigare är att den är Bra miljöval-märkt. Den lilla gröna svalan är inte helt enkel att tilldelas så nu gör jag snart en god gärning. Sen kan man ju undra hur någon vet exakt varifrån elmassan kommer ifrån, antar att elen inte presenterar sig när den anländer till någon kraftanläggning.

Jag har ikväll även städat och donat, jag ska göra raggmunk snart och sedan ska jag slå mig ner vid tv:n och äta Skånepepparkakor (ett impulsköp när jag inhandlade frukost på citygross). Jag ska även beskåda och bli stolt över att jag valde ett mörkt soffbord som i motljus ser ludet ut trots att jag nyligen torkade det.

1 kommentar:

Monica sa...

Alla försäljares fasa, det är rätt gumman! Puss